Terug naar alle artikels

“Het gebruik van Billit kan stresserende periodes bij accountants verzachten” 

Sticky

Nov 21 . 4 min leestijd

Billit is een 100% Belgisch bedrijf dat zich specialiseert in online facturatie voor ondernemers én accountants. We spraken met Luc Bourdeaud'hui, Business Development Manager bij het e-facturatieplatform. “Onze missie is om het leven van ondernemers eenvoudiger te maken door hun administratie te digitaliseren. Daardoor kunnen we ook accountants een hele hoop papierwerk besparen”.

Met hun cloud-based facturatieplatform wil Billit zowel ondernemer als accountant ontzorgen. “We begeleiden ondernemers van A tot Z in het digitaliseringsproces. Om accountants daarbij te betrekken, krijgen ze een volledig gratis boekhoudersaccount”, vertelt Luc. “Via dit online klantenportaal kunnen ze hun klanten 24 op 7 online opvolgen, ondersteunen en adviseren en koppelen ze eenvoudig met hun eigen boekhoudsoftware. Daarnaast voorzien we ook een ondernemersaccount voor de administratie van de accountant en een demoportaal.” 

Minder werk voor accountants

Het portaal voor boekhouders koppelt ondertussen al meer dan 20 Belgische boekhoudpakketten en zet in op gebruiksgemak en veiligheid. Maar wat is er nu zo voordelig aan het gebruik van Billit voor accountants? “Dankzij het platform kan je op drie manieren kosten besparen: accountants kunnen gratis gebruik maken van Billit, door de digitale aanlevering zijn er minder kosten voor het verwerken van documenten en ten slotte is er de optie om via de bankkoppeling van de ondernemer de CODA-bestanden gratis aan te leveren in de boekhoudsoftware.” 

Ook besparen boekhouders enorm veel tijd: ”Ze moeten niet meer op zoek naar belangrijke documenten in mappen vol facturen en uitpuilende archiefkasten en vinden alles heel makkelijk terug in de cloud. En natuurlijk is er ook nog het zelflerende OCR-systeem, waarmee ondernemers niet-digitale aankoopfacturen en bonnetjes kunnen digitaliseren nog voor ze bij de accountant terechtkomen. Daardoor wordt ook het verwerken van inkoopfacturen kinderspel. Dankzij de mobiele versie voor smartphone, die over alle functionaliteiten beschikt, kan dit zelfs gewoon on the go.”

Accountants kunnen hun portaal trouwens volledig personaliseren en aanpassen aan hun eigen huisstijl: “Zo maken ze van Billit een eigen portaal en versterken ze hun professionele uitstraling.” 

“Omdat het de accountant is die uiteindelijk de digitale administratie van zijn klant moet verwerken, luisteren we bij Billit ook altijd naar de accountants die Billit gebruiken. Dankzij hun suggesties slagen we erin dag na dag ons platform beter te maken voor zowel accountant als ondernemer.”

Opvolging op je eigen ritme

Accountants besteden veel tijd aan de kwartaalaangiftes. “Doorgaans zijn dat enorm stresserende periodes. Het gebruik van Billit kan dit verzachten: Accountants kunnen dan op hun eigen ritme tijdens het kwartaal al facturen exporteren naar hun eigen boekhoudsoftware en hoeven niet te wachten tot hun ondernemers deze doorsturen om aan de verwerking te beginnen.”. 

Ook voor ondernemers zelf is dit een voordeel: “Wanneer je als accountant bij de verwerking minder tijd hoeft te besteden aan het digitaliseren en overtypen van gegevens komt er immers meer tijd vrij voor de core-business van de accountant, namelijk het adviseren en fiscaal optimaliseren van zijn klanten.” 

Luc Bourdeaud'hui van Billit

Je onderneming klaarstomen voor de toekomst

Om ondernemingen écht klaar te stomen voor de toekomst, is het belangrijk dat ondernemers mee op die kar springen en zo het werk voor accountants verlichten. “Ons platform is supermakkelijk in gebruik voor ondernemers. Zo kunnen zij zich bezighouden met die dingen die belangrijk zijn: producten en diensten verkopen en zo min mogelijk administratie verwerken. Het veilige archief zorgt ervoor dat er geen papieren facturen meer verloren kunnen gaan en dat je alle belangrijke financiële informatie kwijt kan in de cloud”. 

“Het gebruik van digitale facturen is echt de toekomst, daar geloven we bij Billit sterk in.  We worden in dat geloof ook gesterkt door de vele landen die in navolging van de Vlaamse en Federale overheid digitale facturatie via Peppol beginnen verplichten, in sommige landen zelfs al in een B2B-context.”, alsnog Luc. “Daarnaast zorgt een digitaal facturatieplatform er ook voor dat je als ondernemer eenvoudig kan koppelen met andere software en diensten die in de digitale wereld van vandaag onontbeerlijk zijn, zoals het aanbieden van elektronische betaalmogelijkheden of integraties met CRM-systemen.”.

Wil je een inkijkje krijgen in het volledige portaal? Billit organiseert wekelijks gratis online workshops om uitleg te geven over het gebruik van het platform. 

248 views

Fantina Van Berendoncks

Freelance schrijver

alle artikels