Accountant? Goed nieuws! Boekhouderstotaal fuseert met AccountancyVandaag. Ga hier naar de AccountancyVandaag website.

Terug naar alle artikels

Hectisch pb-seizoen? Bothive versnelt je interne proces

Interviews

Jun 05, 2023 . 3 min leestijd

Was jouw pb-seizoen ook weer enorm hectisch? En word je gek van de telkens opnieuw dezelfde gegevens op te moeten vragen bij je klanten? Daar kunnen we wat aan doen, dacht Bothive. En dat deden ze ook. Wij spraken met Brecht Valcke over hoe Bothive jouw mailbox en workflows automatiseert. 

Automatiseer die mailbox

Soms lijkt het wel een nationale sport: klagen over hoeveel mails je binnenkrijgt en hoeveel werk het is om die allemaal te beantwoorden. Gelukkig biedt Bothive verlichting. “We merken dat er bij accountants veel tijd verloren gaat met het versturen van repetitieve communicatie en het terugkrijgen van ongestructureerde antwoorden,” vertelt Brecht. “Bothive lost dit op met automatisatie en data-organisatie. Het opvragen van informatie voor de jaarlijkse personenbelasting bijvoorbeeld, dat is perfect te automatiseren met een flow.”

Volledig en personaliseerbaar

Is dat wel te vertrouwen, zo’n automatisch systeem? “Natuurlijk, als je het slim aanpakt. Bij ons is het niet mogelijk om de vragenlijst voor de personenbelasting te personaliseren. Je denkt misschien dat geen van je klanten cryptomunten heeft, maar wat als er toch een tussen zit die het wel heeft? Wij zorgen ervoor dat alles wat je moet vragen, ook zeker gevraagd wordt.”

“Andere processen zijn wel te personaliseren, zoals bijvoorbeeld de onboarding van een nieuwe klant of het registreren van een nieuwe bedrijfswagen. We geven een overzicht van alle vragen die accountants ooit zouden kunnen stellen aan hun klanten, en dan kan je zelf aan- of afvinken welke vragen je nodig acht.”

Altijd up-to-date en klantvriendelijk

Wat maakt Bothive zo interessant? “We streven ernaar om onze vragenlijsten volledig en up-to-date te houden. Je kan er dus zeker van zijn dat we nieuwe wetgeving ook direct verwerken in onze systemen. We bieden een gamma van automatisering aan waaruit jij kan kiezen, en dat allemaal voor dezelfde prijs. We gaan niet per dossier factureren.”

“Daarnaast zetten we ook hard in op klantvriendelijkheid, want daar staat of valt het systeem mee. Als de klant het niet handig vindt om zijn gegevens zo in te vullen, dan gaat die het ook niet doen. We analyseren waar en waarom iemand afhaakt bij het invoeren van informatie en passen het aan. Onze automatische e-mails vertrekken ook vanuit het e-mailadres van de accountant zelf. Dit zorgt voor meer vertrouwen bij de ondernemer en de accountant kan de verstuurde mails ook terugvinden in zijn outbox.”

Ben je geïnteresseerd in wat Bothive voor jou kan doen? Vraag meer informatie via bothive.be.

609 views

Team Boekhouderstotaal

Gezamelijk geschreven door het Boekhouderstotaal schrijversteam

alle artikels